Bahasa: EN | BM |

Tentang Kami

PTS TECHNOLOGY


PTS TECHNOLOGY SDN BHD yang sebelum ini dikenali sebagai Pac Tech Services memulakan perniagaan sebagai pemilik tunggal pada tahun 1998. Kami bermula dalam skala yang sangat kecil dengan mengimport kuantiti bahan mentah yang kecil, membungkus semula ke dalam unit yang lebih kecil dan mengedarkannya kepada pelanggan kami. Pasukan kami mempunyai sumber dan maklumat yang sangat terhad. Internet tidak seperti sekarang dan tidak digunakan secara meluas. Kami sentiasa menghadapi kesukaran di bahagian teknikal kerana kekurangan pengalaman dan kerana ini pasukan kami tidak dapat memenuhi semua keperluan dan permintaan pelanggan kami.


Pada tahun 2002, syarikaat kami menjadi PTS TECHNOLOGY SDN BHD. Dua tahun kemudian, perniagaan kami berkembang dan produk kami diterima secara meluas dalam pasaran domestik. Kita juga tahu bahawa reputasi sebuah syarikat adalah penting. Kami menghargai kepercayaan dan keyakinan pelanggan kami dan meningkatkan tenaga kerja kami untuk menyediakan perkhidmatan dan sokongan selepas jualan yang terbaik.

Pada tahun 2004, kami menyedari bahawa terdapat keperluan untuk mengembangkan lagi dan kami juga perlu meningkatkan bahagian pasaran kami. Selepas itu sebuah anak syarikat bernama PTS Sales and Service Sdn Bhd telah ditubuhkan untuk memenuhi pasaran mesin fotokopi. Kami juga menjual toner asli dan alat ganti mesin fotokopi.


Selama 10 tahun, kami telah mengembangkan perniagaan kami dengan menerokai pencetak pajakan, pencetak inkjet handheld Bentsai, kad akses tanpa sentuh, kartrij inkjet asli, kartrij toner dan kartrij inkjet kitar semula. Perniagaan kami mula berkembang dan kami beralih ke premis yang lebih besar. Kini, kami mempunyai 4 syarikat di Malaysia. Selain daripada dua yang telah disebutkan, kami mempunyai Brandsonic di Pulau Pinang yang membekalkan semua penyelesaian percetakan untuk wilayah Utara dan Megain yang merupakan perniagaan online kami. Kami juga mempunyai rakan kongsi dan kilang di China.


Bagi rancangan masa depan, kami sedang meneroka cara baru untuk meningkatkan bahagian pasaran di rantau Asia, Timur Tengah dan Eropah.

Kami menyediakan semua penyelesaian percetakan untuk meningkatkan perniagaan pelanggan kami untuk mereka mencapai hasil yang diinginkan.

Untuk menjadi syarikat pembekal pilihan Malaysia untuk semua mesin fotokopi, toner, inkjet dan kartrij asli.